zene

2015. május 29., péntek

Sakura virágzás Japánban

Igaz megkésve,de még tavasz elején Japán barátaimtól gyönyörű képeket kaptam az ottani sakura virágzásról.


Hogy mi is a sakura virágzás és miért is fontos?

 A cseresznyevirág (japánul: sakura 桜) Japán nemzeti jelképe és a japán identitás része; a japáncseresznyefa  tavasszal nyíló virága, amelyekből termések nem származnak. A cseresznye virága nemzeti virág, sok zenei, képzőművészeti és irodalmi mű témája. A japánok a virágnéző ünnepségeket (hanami) országszerte mindenütt megtartják, a cseresznyevirágzás idejétől függően időbeli eltéréssel. A cseresznyevirágokat alig néhány napig lehet megtekinteni.

Sőt egyes hiedelmek szerint ha egy emberre ráhull a cseresznye virág szirma szerencsés lesz. Illetve ha egy pár áll a sakura fa alatt és mindkettőre ráhull a szirma a virágra akkor szerelmük örök boldogság övezi. Így nem csoda,hogy megannyi ember, köztük én is úgy odavagyok ezért a mágikus virágért. 

Én nagyon remélem hogy egy nap a saját szememmel láthatom élőben ezeket a gyönyörű virágzó fákat és nagy lombjuk alatt piknikezhessek barátaimmal. Amúgy japánban ilyenkor az emberek gyakran telepszenek le eme gyönyörű fa tövébe, piknikeznek ( ez főképp a hanami-nál ) , a szerelmesek összebújnak alatta, a diákok szabadidejükben a fa alá kuporodva tanulnak ha idejük engedi.

Íme pár kép,amit Masanori-kun küldött nekem a Hiroshima-i cseresznyevirágzásról.





 Szerintem valami elképesztő gyönyörűek ezek a virágok,még ebben a fehér változatban is.


(◕‿◕✿)

Mikor Masa-kun-nak említettem hogy kiszeretném tenni a képeit, hevesen tiltakozott,mert hogy nem profi képek, de szerintem gyönyörűek és szemet kápráztatók, még akkor is ha csak telefonos képek. Bár az én gépem készítene ilyen képeket.

( ̄ᆾ ̄; )























És most érkezzék Airi képecskéi Tokyoa csodaszép virágzó sakura virágokról^^  Sajnos az ő képei kissé homályosak,mert esti képek, ugyanis esti képek,mint látszik, mert egész nap egyetemen volt és este mikor ment hazafele akkor készítette ezeket nekem.




  




És most jöjjön egy kis magyar virágzás,bár ezek főképp szilva, ringlószilva és korai cseresznye virágzásos képek,azért remélem tetszenek, de ezek mind hazai virágzások tavasz elején. Ezeknél a képeknél jöttem rá,hogy itthon is találni gyöngyszemeket.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése