zene

2017. szeptember 12., kedd

Hogy is kezdődik ez az egész?


Ebben a bejegyzésben arról olvashattok, mik előzik meg a családkeresést. Miket kell teljesítened, ahhoz, hogy elkezd keresni a családod. Illetve mik történtek velem ebben a fázisban.
Első és lefontosabb, hogy el kell menned egy nyílt napra Ez egy személyes találkozóra a helyik CC (ezentúl így rövidítem a Cultural Care programot) koordinátorokal, ahogy személyesen is kérdezhetsz, illetve jobban megismertetnek a programmal. Elvileg Magyarországon 3 városban van kitelepülésük. Én Budapestre utaztam fel, egy szombati napon.

Itt Évi, a helyi magyar kapcsolat tartó mesélt a programról és az ő régi élményeiről is beszélt. Láttunk videókat, beszámolókat és megismertettek pár ránk váró dologgal, ami vár ránk, ha elkezdjük a programot.
Helyben kaptunk tájékoztató füzeteket, amik magyarul voltak ( ezt azért fontos hangsúlyozni, mert a program elkezdése után nem sok magyar nyelvű tájékoztatót kapunk kézbe). Illetve egy papír ment körbe a tipikus adatokkal, név, születési dátum, mikor terveznél kimenni. Ezzel a lappal kapcsolatban említést tennék. Volt egy lány ezen a napon, aki idén decemberben tölti be a 26. évét, ami ugye a korhatár vége. Mint kiderült, ő is részt vehet a programban, de csak úgy, ha december előtt utazik ki és odakinn tölti be a 26-ot!


Miután vége lett ennek a tájékoztató meetingnek feltette a kérdést Évi, ki az, aki úgy érzi menne és részt is venne egy rövid interjún. Ez az interjú arra van, hogy jobban megismerjenek, illetve kiderítsék, mennyire tudsz kommunikálni. Az interjú előtt ki kell tölteni egy kérdőívet:
- Miért szeretnél részt venni a programban?
- Milyen végzetséged van?
- Milyen tapasztalataid / referenciáid vannak gyerekekkel?
- Mik a hobbijaid? ...stb.

Mivel kevés sor van a kitöltésre, így szóban ezeket kifejtheted. Illetve a kérdések nagy részét angolul is felteszik ismét. Az angol interjú nem eget rengető. Nálam az volt a rossz, hogy értettem mit kérdeződé hirtelen nem tudtam válaszolni neki. Előtte hónapok óta nem használtam az angolom és mivel nem számítottam angol nyelvű elbeszélgetésre, felkészülni se tudtam. Ehhez úgy álltam hozzá, hogy lesz, ami lesz. Ha ez miatt nem mehetek ,akkor nem így volt megírva nekem.

Ha jól emlékszem én egy erős 5öst kaptam egy 8as skálán, ami sajnos a leggyengébb olyan szinten, amit még elfogadnak. - Persze ezután szinte napi szinten használtam az angol, így alapból fejlődtem, már itthon is .



Ezután másnap kaptam egy emailt, hogy gratulálnak, hogy átmentem az elbeszélgetésen és mellékeltek egy linket, ahol elkezdhettem az au pair profilomat tölteni.

A profil kitöltése nagyon fontos, hisz a családok ez alapján választanak leendő au pairt a gyerekeik mellé. Véleményem szerint sose rossz az, ha részletesen válaszolsz a kérdésekre, hisz az egyszavas vagy 1 mondatos válaszokból nem sokat árulsz el magadról. Én azt az elvet követtem, hogy úgy válaszoltam minden kérdésre, ahogy elvártam volna másoktól, hogy válaszoljanak nekem erre. - Család választásnál is nagy szempont volt nálam, a részletes bemutatás és válasz.
A profil kitöltése olyan 1 hónapot vett igénybe nekem. Mivel épp akkor kezdtem dolgozni így bele kellett szoknom abba is és kevés szabad időm volt. De a profil kitöltése után 1 hónappal, már elkezdhettem családokkal beszélgetni.

Az adatlapnál különböző témák szerint kell kitölteni, mindegy milyen sorrendbe kezded el.

  • Elérhetőségek, személyes adatok
    • Személyes adatok
    • Különböző elérhetőségek
    • Tetoválás és piercingek
    • Fényképek
  • Gyermek felügyeleti információk
    • Maximum hány gyermekre vigyáznál?
    • Minimum mennyi idős kortól vállalnál gyermek vigyázást?
    • Tapasztalatok
  • Referenciák
    • Személye ( itt olyan embert kell megadnod, aki rólad mond majd véleményt, de nem rokonod)
    • Gyerekekkel való ( gyerek csőszködéssel kapcsolatos referenciák)
  • Képesítések
    • Vezetői tapasztalat
    • Úszási tapasztalat
    • Végzetség és munka tapasztalat
  • Befogadó családdal szemben támasztott kritériumok
    • Együtt élési, hajlandósági elvárások (állatok, vallás, bőrszín, szexuális beállítottság, egyedülállók )
    • Étkezési szokások
  • Egészségügyi adatok

Ennek az adatlapnak a kitöltésével segíted a program munkatársait, mikor a családok keresnek maguknak au pairt ezek alapján tudják, hogy megfelelsz-e nekik vagy sem. Sajnos találkoztam olyanokkal, akik nem vették figyelembe a kérésemet, de szerettek volna velem is beszélgetni.
Itt gondolok arra, hogy nálam kritérium volt, hogy max. 3 gyerekre vigyáznék, erre nem egy 4 gyerekes család megkeresett. Kérésem volt, hogy a vallási hovatartozásukba engem ne akarjanak bevonni. Nah kifogtam egy rettenetes vallásos családot, akiknél minden nap részt kellett volna vennem a hóbortjukban. De ezekről később részletesen mesélek.

Illetve az adatlap legvégén feltölthetsz egy rövid 3 perces videót, amiben proponálod magad, miért téged válasszanak. Nekünk rengetegszer elmondták, hogy csináljuk meg ezt a videót, mert a családok nagyon szeretik ezeket és hamarabb választanak ki egy bemutatkozó videós au pair jelöltet, mint egy olyat akinek nincs.

Nekem nagyon sokáig nem volt. Ezt a videót a család keresés közben is fel lehet tölteni, nem muszáj ennél a fázisnál. Illetve elárulom én a videóm nélkül is rengeteg megkeresést kaptam és végül nem is kellett volna csinálnom. Az előtt rám lelt a Host családom, mielőtt feltöltöttem volna a videómat. Szóval megnyugtatlak titeket , videó nélkül is el lehet adni magunkat. A részletes adatlap a lényeg.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése