zene

2017. szeptember 21., csütörtök

Match a családokkal


Miután sikeresen elfogadta Boston a jelentkezésedet és az adatlapodat is átnézte kapni fogsz egy au pair fiókot. Ezt a fiókot látja a család az általad kitöltött adatokat, képeket és mindent. És ha szimpatikus vagy nekik, itt veszik fel először a kapcsolatot veled. De ne rohanjunk ennyire előre.


Online Kurzus
Az acc-on belül van egy " MyAuPairCourses " felület. Ez amolyan online kurzus, ami felhívja a figyelmet sok mindenre. Gondolok itt a gyerekek táplálkozási igényei korszakonként, a higiéniai követelményekről, amerikai kultur sokk, adózás, fegyelmezés és még sok minden másra.Minden fejezet végén van egy kis ismétlés és pár feladat.Ezeken a témakörökön és feladatsorokon indulásig végig kell menni. - Emlékszem én mikor ebbe belevágtam nem sokat használtam az angolt így gyakran elolvastam dolgokat. Ilyen volt például az is, mikor a fejezetek elején meg van adva kb. mennyi idő alatt lehet végig jutni a témakörön. Nah én ezt úgy értelmeztem, hogy ennyi idő alatt kell végezni vele. Szóval míg a többi au pair társam az utolsó napokban tölti ki ezt, addig én a legelső napokban letudtam ezt az online kurzust.


De térjünk is át a család keresésre.
Mindig kapsz egy email értesítést, amikor egy család megnézi az adatlapod. ÉS ha szimpatikus vagy neki bejelölhet, hogy érdeklődik irántad. Fontos tudni, hogy 1 család egyszerre csak 3 au pair adatlapját jelölheti be. Az elsődleges jelölt, aki nagyon tetszett nekik és nagyon szeretnének vele megismerni. Ezután a másodlagos és harmadlagos jelöltek. Ha egy család megjelöli az au pair jelöltjeit, addig azokat az adatlapokat a többi szülő nem láthatja, úgy mond lestoppoltak. Az au pair adatlapja addig nem látható, amíg valamelyik fél vissza nem utasítja a jelölést vagy lenem jár az 72óra.
Egyedül az elsődleges au pair jelöltnek van meg az a lehetősége, hogy képes visszautasítani egy jelölést, a másod- és harmadlagos jelölteknél a 72 óra érvényes. Ha lejár az idő és nincs ismét visszajelölés (hosszabbítás) ismét szabad lesz a profilja és más család is megtekintheti azt.
Nekem mindkét lehetőségben volt részem. 


Kapcsolatfelvétel a családdal
Ha megtörtént a jelölés az au pair-nek lehetősége nyílik elolvasnia a család adatlapját. Sok mindent elárul egy adatlap kitöltése az embernek. Ha a család szimpatikus az oldalon belül írhatsz nekik egy pársoros üzenetet. Pl. Szimpatikus volt a családod. Kérlek, vedd fel velem xy címen, hogy jobban megismerhessük egymást.
Persze jobb esetekben az üzeneted megírása nélkül is vár rád emailben egy üdvözlő email a családtól. Ez lenne a jobb eset, de sajna van olyan, hogy ilyen sose érkezik, hisz a család az előtted megjelölt ember válaszára vár.
Ha sikerült a emailben elérni őket van, aki elkezd email-ezni velük. Ezután egy megfelelő felületen videó chatelnek egymással ezt amolyan au pair interjú. Ezután a beszélgetés után jöhet még egy kevés emailezgetés és újabb skypole-ások.


Saját tapasztalatok
Én a legelső bejelölésemtől kezdve egy füzetbe jegyzeteltem a családokról.

1. Olds család
Első bejelölésem az Olds családtól érkezett, akik Virginia államban éltek.
Anyuka, apuka és 3 kisgyerek. Ekkor még nem tudtam a 72 órás szabályról. Annyira örültem, hogy a profilom aktiválása után párnapra máris van jelentkező, hogy nem figyeltem a figyelmeztető leírásra. 
Tőlük végül nem kaptam email-es megkeresést és így a 72 óra lejárta után eltűntek a rendszerből.

2. Correa család
Ők egy Új Mexikói család. Anyuka, apuka és 3 gyermek. 
Ez a család egy hatalmas nagy NEM volt számomra. Ugyanis a profilomban szerepel, hogy nincs vallásom és nem is szeretnék semmilyen fajta vallást gyakorolni. DE ők nagyon durván vallásosak voltak. A gyerekeknek nem csak az au pairjük lettem volna, hanem a házitanítójuk. Minden nap bibliai énekekkel és Bibliai olvasmányokkal kellett volna kezdenem. Nekem ez túl sok(kkkkk) volt.
Tőlük érkezett emailes megkeresés, de szépen elutasítottak őket. Mondván , "Nem tudnám átadni úgy Isten szeretetét a gyerekeknek, ahogy ők elvárnák ".

3. Rippe család
New York állambeli család. Lassan már tipikussá vált 2 szülő, 3 gyerek család modellel.
Ők voltak az első nagyon szimpi család, de sajna emailben nem kerestek fel, a kérésem ellenére sem...

4. Ernst család
Az első család, ahol első számú jelölt voltam. Ők Michigen államban élnek. Velük egy elég bonyolult match-em volt. Ugyanis itt az édesanya magyar, az apa amerikai. A profiljukban kérés volt, hogy a gyerekhez csak magyarul beszéljek. Nah ez pont az ellenkezője lett volna, mint amit én szerettem volna, vagyis az angol tanulás. Szóval bármiféle megkeresésük nélkül elutasítottam őket, megírtam nekik, hogy sajnálom, de angol nyelv tanulása okán mennék ki így nem preferálom az egésznapos magyar beszédet. És ekkor kezdődtek a bonyodalmak...
Felkeresett emailben egy Bostoni munkatársa, hogy látta az elutasításom okát és szeretne közbenjárni a család nevében, mert ők nagyon elszántan engem szeretnének. Végül rövid emailezés után belementem, hogy beszélek velük. Végül ők letek az elsők, akikkel skypon keresztül interjúztattak.
Az interjú során végig angolul beszélgettünk. Személyesebben megismerhettem a családot és rá kellett jönnöm a profiljuk ellenére szimpatikusak. Velük 2-szer is beszéltem "élőben". Végül időt kértem, hogy gondolkozzam. Közben folytattam más családok megismerését, de tartottuk a kapcsolatot. Végül az időkérésem alatt ők találtak egy másik au pairt. Ezt a mai napig nem bánom. Túlságosan is nagy kibúvó volt ott a magyar anyuka, ha valami nem megy angolul. Nekem kell a kényszer az angolra.


És most jövök rá, hogy az e-mailemet is nézegetem, hány család adatlapját néztem én meg, hogy durva, 20 feletti létszámom van. Így nem írok mindegyikről, csak a tanulságosabbakról. Bár az Ernst család után csak azokról írtam, akik felvették velem a kapcsolatot.


5. Anderson család
Már nem tudom hova valósiak voltak. De az első pofon tőlük jött. Ugyanis e-mailben mindent lebeszéltünk, hogy mikor fogunk interjúzni. Majd az interjú ideje előtt 10 perccel rám ír az édes anya, bocs, de másik au pairt választottak. Itt megjegyezném e-mailben csak annyit írtunk egymásnak, hogy szipi a másik és mikor lenne jó a családnak az interjúra? Erre puff, meg se ismernek jobban máris kiütöttek a ringből. Teszem hozzá ők még a jobbik eset voltak.

6. Liss család 
Tipikus emailezés folyt le köztünk. Mikor lenne jó az időpont az interjúra. Megbeszéltünk egy időpontot. Én akkor még voltam olyan hülye, hogy tól-ig időpontot mondtam. Szóval én a családot skypon vártam délután 5től este 10ig, az első félóra nem volt vészes. De az utána lévő órák kiakasztottak. Másnap reggel jött az e-mail, hogy ne haragudjak, de nem tudtak ott lenni (Nem mondod? Észre se vettem!), de közbejött a munkahelyen valami nekik. Rendben elnéztem, megbeszéltünk egy újabb időpontot. Akkor már okosabban csináltam 2 órás időintervallumot adtam meg nekik. Az interjú napján ugyan az történt mint először. Semmi előrejelzés nélkül, nem jelentek meg, 2 óra várakozás után offline voltam skype-on. Majd 1 hétre rá jött az email a családtól, hogy akkor csütörtökön interjú. Nah ekkor felkaptam a vizet, majd kiosztottam emailben a hölgyet. Nem elég, hogy fölöslegesen vártam rájuk, de mikor dátumot beszéltünk meg hónap, nap, nap megnevezés (pl. hétfő), óra (mind magyar, mint az adott hely időzónája szerint leírt tól-ig időintervallummal) beszéltük meg mind a 2 beszélgetést. Egyikre se jöttek el, egyiknél se szóltak időben, hogy közbejön valami - én úgy tanultam, ha valahova időpontra mennél, de nem érsz oda időben vagy közbejött valami az időpont előtt minimum 3 órával szólj az illetőnek- noh meg, hogy a másodiknál bocsánatot se kért... mindennek a teteje volt. 

7. Yorconi család
New Jersey család, ahol az anyuka ukrán , az apuka izraeli és 2 kisfiúk van. Az ő multi kultúrájuk tetszett nagyon. ÉS a történetük, mivel mindketten Amerikába jártak egyetemre és ott szerettek egymásba, Nagyon kedves családnak ismertem meg őket. Bár az anyuka oroszos akcentusa zavaró volt számomra. Végül egy másik au pairt választottak.

8. Sharam család
New Jerseybeli család, a szülők bár indiaiak, ők már Amerikában születtek, illetve 2 kislányuk van. Ebbe a családba már a profil olvasásakor beleszerettem, az interjú után még jobban. De végül elnézést kértek, de egy olyan au pairt kerestek, aki jobban beszéli a nyelvet. Ezután a család után nagyon elkeseredtem, mert már 2 hónapja matchben vagyok és nem találtam mg a családot, akihez mehetnék.

9. Ross család
New York állambeli család. Szülők és 2 kisfiú. Ők lettek a győztes család, aki megnyertek engem maguknak :D
A Sharam családnál érzett lelkesedésemet náluk sikerült maximálisan túllépni. Egyszerűen olyan jól megvolt köztünk a harmónia, hogy az elképesztő volt. Náluk jöttem rá, hogy ez az ,amit mindig is kerestem. Ők az interjú beszélgetése alatt is folyamatosan éreztették velem, hogy nincs gond az angolommal, támogattak, bíztattak. Hatalmas erőt adtak nekem. Náluk elég hamar kialakult a kapocs és 2 hét folyamatos beszélgetések és emailezések után a születésnapomon felkértek, hogy legyek a srácok au pairje. Ami a legjobb szülinapi ajándék volt.
Hatalmas előnye a családnak, hogy már több éve fogadnak be au paireket. Tisztába vannak vele, hogy nem anyanyelvem az angol és tanulás céljából megyek, amiben ők otthon is tudnak segíteni és foglalkozni a fejlesztésében. A gyerekeik egyidősek azokkal a gyerekekkel, akikre Angliába vigyáztam, így sok tapasztalatom van ezzel a korosztállyal. Illetve ami nagyon fontos volt még nekem, azt szeretnék, ha az au pair a család része legyen, ne csak au pair. 
Szóval a későbbiekben a történeteim a Ross családdal fognak telni. Majd ha kinn leszek írok róluk személyes élményeket és tapasztalásokat. Milyennek képzeltem el velük z életet és milyen lett végül.


Még így utólag szeretnék megjegyezni valamit. Nagyon fontos a megfelelő család kiválasztása. Itt nemfinnyásságról beszélünk. Sokat kell velük beszélni, meg kell ismerni a személyiségüket, a nézeteiket. Tudom emailekben és videó chatelésben nem jön át minden úgy ahogy a valóságban is van. De így is meg kell tudnunk oldani. Utólag megtudtam, hogy amíg én 4 hónapig keresgéltem, volt aki több mint féléve kereste a családját. Bár tudok olyanról is, aki az első interjú után választott. Nem azt mondom, hogy az nem jó, de így is megtalálhatod a megfelelő embereket. De kell az a kis szikra, ami arra sarkall, „Igen velük együtt tudnék élni 1 éven át!”. 

Kicsi olyan ez mint a szerelem, ha nincs meg az a plusz ami ahhoz kell, hogy működjön, akkor halott ügy.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése