zene

2017. szeptember 10., vasárnap

Új blog külső, új téma, új lehetőségek

*・゜゚・*☆*・゜゚・*☆*・゜゚・*☆*・゜゚・*☆*・゜゚・*
Már nagyon sok idő eltelt mióta utoljára írtam volna bejegyzést. Két év alatt sok minden történt velem. Kezdjük is az elején.
  


2017 januárjában sikeresen lediplomáztam és hivatalosan is Mechatronikai Mérnök lettem. Van munkahelyem, amit szeretek csinálni, szeretek azokkal az emberekkel együtt dolgozni és szeretem a légkört. A munkahelyemen MEOs vagyok és a cég első leányzója, aki a termelésben dolgozik. Sikerült bebizonyítanom diákéveimben, hogy nem csak a fiúk értenek ehhez, hanem a lányok is lehetnek jók a mérnöki dolgokban. Így bizalmukat elnyerve vártak tárt karokkal a tanulmányaim befejeztével. 
Imádom a mentoromat, a MEO főnökét, aki kis diákként kiokított a szakma csínja-bínjára. Zolival nem csak egy nagyszerű munkatársat kaptam, de egy nagyszerű barátot is. Vele megbeszélhettem mindig mindent,  legyen szó fiúkról, lelki dolgokról, tanácsról, őrá mindig számíthattam. Nagyon megszerettem ezt a loboncos embert az évek során. Ha lenne, bátyám azt szeretném, ha pont ilyen lenne, mint ő. 

De mind ez, hogy is jön ahhoz a tényhez, hogy Marcsák 2 hét és hamarosan Amerika lesz 1 éven át az otthonom?

Szóval ez az egész a gimis éveimre vezethető vissza. A családom sose volt anyagilag a legjobb helyzeten. De mindig is kiakartam próbálni a cserediákságot. Noh de anyagi helyzetünk miatt ez nem lehetett megvalósítani, így anno egy thai cserediákot fogadtunk be. Egy idő után ez alább hagyott, mert elég rossz tapasztalatunk volt vele.
De továbbra is ott motoszkált benne, hogy kiszeretnék menni külföldre tanulni. Fő célom japán volt. Sajnos arra hamar rájöttem,  arról lecsúsztam. Japán cserediák programhoz 18 év korhatár volt és mikor ez újra feltört benne 20 éves voltam, akkor végeztem a gimiben. Idővel kezdtem rájönni, ha kis jutok tanulni milyen nyelven tanulnék ott? Angolul? De hát az a nyelv nem megy nekem, évek óta próbálom tanulni, de nem megy!

Ekkor jött a megvilágosodás... Meg kell tanulnom normálisam angolul! Az évek során megfordultam sok magán tanárnál és iskola tanároknál, de hiába. Nem volt motiváló erő, ami jobban hajtott a megértésére, a megtanulására. De mi van, ha elkezdek angolul sorozatokat vagy filmeket nézni? A japánnál az anime nézés eredeti nyelven, de magyar feliratú módszerre sok szót vagy szófordulat ragadt meg benne. Bár sok embernek ez jön be a legjobban, nálam ez se vált be. Minimálisan ragadt rám 1-2 dolgot, de nem volt elég ahhoz, hogy tudjam is a dolgokat. Így elhatároztam ki kell jutnom anyanyelvi környezetbe, ahol rá leszek kényszerítve, hogy angolul tanuljak.
Bau (gyerekkori barátom) elmesélte, hogy a legjobb barátja Angliában volt gyerek vigyázó (au pair) 1 évig. Utána nézem a dolgoknak, de nem vonzott az ötlet annyira. 

2 éve, mikor Blahesszal voltam, ő mesélte, hogy a nővére Angliában él a párjával és már a gyerekeivel. Először ők is au pairként került ki, majd kinn maradtak és ott telepedtek le. Nah és innen indult be a dolog.
Beszéltem skypon Blahesz nővérével, aki sok mindent mesélt milyen ez az au pair lét. Sok tanáccsal ellátott és neki si fogtam az au pair közvetítők keresésnek. Nem szerettem volna egymagam nekiállni családot keresni, mert ilyen történetekből rengeteg van fenn a netem és az esetek többsége porul járt fiatal lányokról szól. Így ez a lehetőség szóba se jöhetett. 

Keresgélés közben találkoztam a Cultural Care Au Pair csapatának oldalával. A honlapjukon olvastam sok mindent és a hecc kedvéért rendeltem tőlük egy tájékoztató füzetet. Persze nem  zavart, hogy ők Amerikába kínáltak lehetőséget, hisz ott is angolul beszéltek, de elsősorban arra voltam kíváncsi, mit rejt egy ilyen program. A legtöbb Angliai Au Pair oldal angolul volt, így nem mertem bele vágni a dolgoknak, hisz az angolom nem a legjobb így a végén akár véletlenül eladhatom a vesémet is.
Szóval egy nap megérkezett a megrendelt tájékoztató füzetem. Emlékszem mikor olvastam a füzetet egyre jobban lelkesedtem az ötlettől, hogy kimenjek. Remek fizut és lehetőségeket kínált. Így úgy éreztem, nekem ez menne. De a bökkenő az volt, hogy kellett egy minimum óra számú gyerek felügyeleti tapasztalat ( vagy nem is tudom, hogy nevezzem ezt),ami nem sok volt nekem. Minden kritériumnak megfeleltem, csak az a fránya tapasztalati óra szám nem volt meg. 
Nem érdekelt, aznap este nagy lelkesen meséltem anyukámnak, hoyg én márpedig elmegyek. Szerencsét próbálok a nagyvilágban és megtanulom ezt a fránya angolt. Szerencsére ő támogatott benne. Ekkor még az egyetemi éveim közepén voltam. Azt terveztem, ha befejezem a sulit, majd szerencsét próbálok.

Az utolsó egyetemi félévem előtti nyáron Blahesz nővérének köszönhetően a gyerekekkel való tapasztalati óraszámom megszereztem. 2016 nyarát Angliában töltöttem és sok mindenre rádöbbentett.
Először is az az elképzelésem, miszerint anyanyelvi környezetben, ha rá kényszerülök a nyelvre tudom használni és gyorsabban tanulok. Teljes mértékben bebizonyosodott, ez így van. 
Másodszor, ha választanom kéne amerikai és brit angol közül, az amerikait választanám. A brit angol olyan mértékben sértette a fülem és nem si ez a legrosszabb. Hallásból megtudtam mondani ki beszéli a tanult angolt és kinek ez az anyanyelve. De egy városon belül rengeteg különböző brit angol akcentus van, hogy falnak mentem néha, annyira nem értettem mit mond. Ekkor teljesen bebizonyosodott, hogy se a magyar oktatásban, se az iskolában található tananyagok nem megfelelőek. A kiejtés beli dolgok katasztrofálisan hiányos az oktatásban és gyakran nem is figyelnek a tankönyv készítők, hogy bizonyos szavaknál van külön brit és amerikai megfelelő és ezeket előszeretettel néhol helytelenül is alkalmazzák. - Erre tökéletes példa, mikro az idősek otthonában takarítottam és megkérdeztem, hogy a porszívó. Én a porszívóra a vacuum cleaner szót tanultam. Ezt a  szót nem is hallották az ottaniak, majd felvilágosítottak, hogy a porszívó hoover.  (Ezután az eset után kezdtem belefolyni miből van 2 változat és én melyiket tanultam és az melyik).
Harmadszor, pedig megtapasztaltam, hogy 2 kisgyerek mellett suliba járni kész káosz lenne. Ennek a nyomósabb észrevétellel le is mondtam az au pairségről.
Negyedszer, ha a párom ezalatt a 6 hét alatt nem volt képes keresni a társaságom, beszélni velem skypon vagy messengeren, csak mert messze voltam és "Nem akarta, hogy hiányozzak neki így tudomást se vett rólam."  Lelkileg rettenetesen megviselt ez. (Visszagondolva nem is értem ez miért nem csapta ki nálam a biztosítékot... Ha nem vagyok neki fontos, akkor miért akartam vele lennie? Áhh, szerelem rózsaszín vakító köde... Ty )

Csak telt múlt az idő és idén januárban sikerült az államvizsgám. De csak kattogott az agyam. Az utolsó esélyem lenne részt venni az au pair programon, ugyanis a  progrm talán legfontosabb szabálya 18-26 éves korig lehet részt venni. Én idén töltöttem be a 25-t vagyis azzal nincs gond ha kinn töltöm be a 26-ot.  Kicsit elbizonytalanodtam, mert akkor még párkapcsolatban éltem, ráadásul élettársi kapcsolatban és azért 1 év hosszú idő és Amerika az nagyon távol van, noh meg miként lehet összeegyeztetni a  sulit + a gyerekeket? Így adtam egy esélyt ennek és meghallgattam egy tájékoztatójukat Budapesten. Gondoltam, ha ott se jön meg a kedvem akkor nem is kell ez nekem. De nem így lett. 
Évi, a magyar koordinátor szavait csak úgy szívtam magamba. Ő is volt régen au pair Amerikában és az  élményei és elmondásai nagyon meggyőztek. A félelmemet az iskolával kapcsolatban elhessegette, mert kiderült teljesen más odakinn a  rendszer illetve gondolnak az au pairekre, miként tudnak dolgozni illetve iskolába járni is.

És itt kapcsolódik a történet elje a végével. Mikor a cégemnél voltam és a főnökkel tárgyaltam a munkámmal kapcsolatban. Megemlítettem neki, hogy van egy lehetőség, amivel kinn tanulhatnék. De még nem tudom. Meséltem neki a tájékoztatóról és utána tudom eldönteni szeretném-e vagy sem. Jól fogadta, sőt anyagi támogatásban is segített volna, illetve fenntartja a munkámat, amíg kinn leszek. Ezek nagyon jól esnek és ezért hálás is vagyok neki. Én cserében kerestem a helyemre embert.

A tájékoztatón annyira meggyőzött Évi, hogy ott helyben résztettem egy interjún. Itt derült ki, hogy az angolom is megfelelő szinten van ahhoz, hogy résztvehessek. Nagy meglepetésemre átmentem. Minden akadály legördült és egyenes út vezetett az Amerikai programhoz.✧*。٩(ˊᗜˋ*)و。*✧



*・゜゚・*☆*・゜゚・*☆*・゜゚・*☆*・゜゚・*☆*・゜゚・*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése