zene

2017. október 23., hétfő

Rise of the Jack O'Lanterns


Idén a 6. alkalommal rendezik meg ezt az eseményt Long Islandon. Körülbelül 5000 kézzel faragott töklámpás világítja meg az Old Westbury Garden sétányait. A rendezvényt este lehet megtekinteni, hiszen a lámpások akkor a legszebbek.
Mivel igazi tökökből vannak ezért minden héten újabb adag friss 5000 tökből készítik el a csodalámpásokat. Ez a rendezvény 1 hónapig tart szóval kb 20.000 élő sütőtököt faragnak meg ezidő alatt. Egy tök súlya olyan 10 kg, szóval összesen olyan 200 tonna tököt faragnak meg csak a kiállítás miatt. Belegondolva ez elképesztő illetve pazarlás is, hisz mit csinálnak majd velük, ha elkezdenek rohadni? Kidobják...


Több témában alkottak a művészek, így minden korosztálynak kedvezve. Az elején egy hatalmas sárkány köszöntötte a vendégeket, körülötte rengetek apró tököcskék vigyorogtak. 

Ezután jöttek a motoros csontvázak pár pókkal és skorpióval. Nem igazán értettem, hogy jött össze a motorozás és a csontvázak, de nekem egyből egyik kedves munkatársam ugrott be a motor miatt (igen Zoli ez te vagy), így le is fényképeztem őket. Végül később megtudtam, hogy van egy legenda, miszerint egy régi motorkerékpáros banda kísért halloweenkor a környéken. 


Majd jött egy kis farm téma. Házi állatokkal és egy traktorral. Mivel nem sok vérbeli paraszt ismerősöm van ( itt nem a bunkó emberekre gondolok, hanem jó munkás emberre, aki műveli saját földjét, ellátja az állatait... stb) így itt is Zoli volt a fejembe ( >.< ) Majd még jött pár igen gyönyörű tigris lámpás.


Ezután nagy hangsúlyt fektettek a sportokra és így pár igen ismert amerikai sport ember tűnt fel 1-1 töklámpáson halloweeni témában.


Majd jöttek a dinós témák. Én szeretem a dinókat és meg is találtam a kedvencemet egy Triceratops-t. 

Ezután jöttek a filmek, először a mostani nagy slágerek, Trónok Harca, Szuperhősök, Star Wars,... ezeket követte a mese téma, ami a gyerekeknek szólt.




Itt megjelentek a minionok, Hello Kitty, Muppet Show, Disney figurák. Aztán megjelentek amerikai televíziós személyiségek, hírességek. 




A Super Mario kedvelőit is meglepték, sőt nekik volt egy "mozgó" töklámpásuk. Ez azt jelenti, hogy a fények olyan sorrendbe mozogtak mintha mozogna a karakter. Igen itt meg kell jegyeznem, nem igazi gyertyák voltak a töklámpásokban, hanem mécses alakú kislámpák, így gondolom a Mariós-ban gondolom valami időzített ledsor lehetett. de nagyon jó ötlet volt. Amikor megláttam fejben bekúszott a zene is alá. Jeffel együtt dúdoltuk a játék dallamát.

Ezután azt hittük vége a kiállításnak, de szerencsére nem volt, egy kisebb ösvény vezetett a fináléhoz. Ami tényleg Halloween-i témákat hozott. Az ösvény jobb oldala Nightmare Before Christmas filmet mutatta be, a bal oldalon régi horror filmek szereplőit, illetve kitalált ijesztő alkotásokat mutatott be.





Én nagyon élveztem, ez egy nagyon klassz kis élmény volt számomra.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése